Hans, voorman van het magazijn, heeft al een keer proef gedraaid met het HG-systeem. “Met een kwartiertje uitleg is het al goed te doen. Het is niet moeilijk, het wijst zichzelf.” Wat vindt hij van HG zelf? “Ik vind het wel een verbetering, ja. In het begin dacht ik: wat maakt het nu uit of ik bel dat er een container geleegd moet worden of dat ik dat via de computer doorgeef? Dat kost me toch even veel tijd? Maar in de praktijk blijken er toch wel voordelen aan het systeem te zitten. En naarmate je er meer mee werkt, heb je daar meer gemak van.
Wat ik vooral handig vind, is dat je de zaken kunt regelen wanneer je daar tijd voor hebt en dat ook alles geregistreerd staat. Je hoeft niet meer met kattebelletjes te werken: O ja, die moet ik nog bellen! Dát moet ik nog tegen m’n collega zeggen! Is die container al doorgegeven? En hoe zat het ook alweer met bouw- en sloopafval, mag daar ijzer in? Je kunt alles op de website regelen en vinden. Ook als er iets fout is gegaan. Dat geef je door en je kunt het meteen afvinken, omdat je weet dat er actie op wordt ondernomen. Dat werkt wel lekker vlot. En ‘aan de andere kant van het draadje’ zal het ook wel gemakkelijker zijn, op deze manier.”